Allchemik Allchemik
726
BLOG

O innym mieście pod niewładzą Hanny z PO

Allchemik Allchemik Polityka Obserwuj notkę 0

Widzew przeżywa dziś dzień sądu. Kolejny niezawiniony dzień sądu.

Warszawa z Hanną G-W., jak już wkrótce będziemy o niej pisać, znalazła dziuplę z miodem w reprywatyzacji. O ileż bezpieczniej było wybrać wariant łódzki polegający na prowadzeniu "inwestycji", gdzie odpowiednie firmy mogą wykonywać pewne prace w sposób zupełnie oderwany od rzeczywistości, w wielu wypadkach zupełnie niepotrzebnie i co najważniejsze : bezkarnie. W wielu notkach wytykałem Pani Zdanowskiej i jej podwładnemu, dyrektorowi Nicie, działania na szkodę mieszkańców i miasta. Dzisiaj dokładam niniejszym kolejny rozdział. 

Zdecydowanie widać, że sprawy nabierają przyspieszenia i pani Hannie Z. grunt zaczyna się palić pod nogami. Tak wiele pieniędzy może przejść jej koło nosa, że rzutem na taśmę , jeszcze raz, choćby ostatni, blokuje miasto by realizować "inwestycje".

Jak to wygląda dzisiaj ?

Wiele lat Łódź czekała na wybudowanie ostatniego kawałka drogi dwupasmowej (autostrady) w ciągu komunikacyjnym trasy 1. I w końcu doczekała się. Również i prace z zupełnym zablokowaniem ścisłego centrum , związane z budową tzw. "wąwozu" czy obecnie "ołtarza Zdanowskiej", zakończyły się. Dzisiaj można z autostrady zjechać zjazdem na centrum i szybko tam się dostać. To znaczy można by było gdyby nie perła w koronie przewałek z udziałem firmy Mosty-Łódź. Remont trasy WZ tylko iluzorycznie dobiegł końca. Obecnie połączenie autostrady z trasą WZ to jeden pas ruchu. Jeden - to nie przejęzyczenie. Cały ruch tranzytowy urzędnicy ZDiT przepuszczają jednym pasem ruchu aleji Piłsudskiego. Na wszelki wypadek zadbali o odpowiednie zablokowanie tras alternatywnych, żeby nikt nie dotarł do centrum na czas. I tak, najbliższa równoległa droga to ulica Przybyszewskiego, gdzie oczywiście przypadkiem, akurat obecnie, po dwudziestu latach wypadków i przygotowań, ruszył remont ronda Sybiraków, które nie jest przejezdne na wprost. Prawda jaki niezwykły zbieg okoliczności ? Można przebić się Lodową przy Tesco, ale tutaj kolejna niespodzianka - zwężony wiadukt, podobno rozpadający się (kolejny kawałek tortu do podziału) i korek do włączenia się do ruchu godny metropolii wielomilionowej , a nie wymierającego miasta w Polsce. Można uciec z tego ciągu wcześniej tylko po to by... dotrzeć do zablokowanego skrzyżowania Rydza z Dąbrowskiego.

Tak realizuje się paraliż połowy miasta.

Nigdy nie zapomnę Grabarczyka, który na Pietrynie pozował dumnie przed wyborami na tle zdjęć "największej kolejowej inwestycji w Europie". Nikt mu chyba nie podpowiedział, że inwestycja ma planowe 555 dni opóźnienia, że wymarło 76% małych biznesów, świadczących usługi dla ludności, w sąsiedztwie tej megainwestycji i jedyne co wróci to sieciówki, i że mieszkańcy delikatnie mówiąc "mają dość". No i PO popłynęła. Choć gdyby wybory miały odbyć się dzisiaj  tamten wynik byłby ogromnym sukcesem. 

Widać, że wszystko robione jest na wariata po małych, acz symptomatycznych objawach. Kiedy nie trzeba dbać już o pozory, a liczy się już tylko kasa jaką można przewłaszczyć, wiele rzeczy traci na znaczeniu. I tak weźmy portal ZDiT Łódź, zakładkę "aktualności". Podczas gdy w 2014 roku strona była aktualizowana przy okazji każdej okazji, nawet nie mającej wpływu na przejezdność miasta, jak choćby zrobienie stu ścian szczelinowych na trasie WZ, w roku 2015 i 2016 nie pojawiły się już żadne newsy. Tak jakby nic się nie działo. 

Ktoś mógłby powiedzieć, że obecnie za inwestycje odpowiedzialny jest nie ZDiT ale ZIM. Tak, faktycznie, w kwestii formalnej zrobino manewr zwany "ucieczką do przodu". Zapewne po to aby wiele dokumentów ZDiT mogło trafić do niszczarek. Ale również na stronie ZIM nie znajdziemy nic w dziale aktualności poza kontentem lipcowym, wrzuconym tam dla sprawdzenia przez wykonawcę strony czy zakładka będzie działać prawidłowo.

Do końca sierpnia miał też być oddany tunel na ul. Niciarnianej , którego powstanie zostało wymuszone nieprzeprowadzeniem inwentaryzacji geologicznej przed rozpoczęciem realizacji największej inwestycji dworcowej w Europie (>4 mld. zł.). Oczywiście próżno szukać wzmianek jaki jest obecnie obowiązujący termin oddania do użytku jedynego łącznika PN-PD Łodzi na odcinku 8 kilometrów. Jeszcze "próżniej" szukać informacji o karach umownych dla wykonawcy tej inwestycji. Ale o mechanizmie tej patologii pisałem już w wielu poprzednich notkach. Kiedy prokuratorzy ogarną temat miasta Hanny G-W mam szczerą nadzieję, że przyjrzą się w tej ostatniej kwestii miastu Hanny Z.

A dzisiaj, stojąc o poranku w korkach, łodzianie mogą cieszyć się widokiem dostawczaka "zaparkowanego" w tyle autobusu na rondzie Inwalidów, które za kilka lat, by nie zapomnieć wszystkich dobrodziejstw obecnej władzy, można przemianować na rondo POrażki.

Allchemik
O mnie Allchemik

www.gab.com                                         Live Your Life                                                                                                                        Przede wszystkim żyj a nie udawaj, że żyjesz.                                                                                              Żyj swoim życiem, nie życiem innych, znajdź własną drogę.                                                                     Celebruj życie i dostrzegaj je w innych, dobro zawsze wraca.                                                                       "Rewolucja byłaby najlepszym sposobem oczyszczenia stajni Augiasza w jakiej przyszło nam żyć. Jednak z racji tego, że to zadanie na dziś jest niewykonalne trzeba szukać sposobów na zmianę, możliwych do realizacji." - motto bloga od roku 2008. Zadanie okazało się wykonalne. Wolności i godności nikt nie może dać - ją trzeba sobie samemu wziąć. Nie ma większych niewolników od tych, co błędnie myślą, że są wolni Goethe Nie ma rzeczy bardziej niewiarygodnej od rzeczywistości Dostojewski 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka